Webbdesign
Visuell design
UX/UI
Tjänstedesign
Kampanjer

Wint

Wint är ett techbolag som löser all hantering av bokföring och ekonomiadministration för tjänsteföretag.

Uppdraget

Wint skulle byta teknisk plattform och kundupplevelsen skulle göras om. Det var viktigt att kunder fick reda på – och förstå alla fördelar med tjänsten, känna starkt förtroende och hitta en känslomässig förankring. Genom att komma på fler sätt att bjuda in nya leads att signa upp sig, öka konverteringen online och hitta nya kreativa sätt att förklara tjänsten skulle fler kunder hitta till Wint. På Wint såg man en möjlighet att transformera sitt arbetssätt och bli ännu mer kundcentrerade genom tjänstedesign.

Mitt bidrag

Som ansvarig för webbplatsen tog jag fram en process för att A/B-testa alla viktiga landningssidor. Jag skapade koncept och utformade kreativt innehåll för webbupplevelsen i syfte att förklara och skapa intresse för tjänsten och framhäva dess olika delar. Tillsammans med teamet var jag med och planerade och tog fram kreativt innehåll till Wints olika kanaler.

Jag skapade även introduktionsmaterial så att Wints kunder själva kunde uppleva alla fördelar med serviceupplevelsen. Jag initierade också starten på ett nytt onboardingflöde för att förbättra upplevelsen för nya användare och det interna teamet. Jag introducerade designprocessen som verktyg och var med och transformera arbetssätt.

Landningssida
Animerad film signerad teamet och gänget på Simma Lugnt.
Animerad film signerad teamet och gänget på Simma Lugnt.
UX-flöde och UI design för tidrapportering
Brandingkampanj "Det här var ju obekvämt"
Always-on kampanj "Allt ingår"

Leverans och resultat

Jag genomförde användartester, skapade low-fidelity wireframes, mockups och prototyper, var med och tog fram ny funktionalitet, producerade tutorials, designade och producerade kommunikationsmaterial och kreativt innehåll för Wints kanaler, analyserade och optimerade webbplatsen för leadskonvertering. Teamet såg en stadigt tillflöde av kunder och mindre kundförlust. Kundnöjdheten ökade i takt med att vi blev bättre på att designa och utveckla efter kundperspektivet.