Logo
UX copy
Innehåll

Hello Penny

Hello Penny är fintech-appen som hjälper unga att lära sig hantera sin ekonomi och spara pengar. Med appen på fickan får man en riktigt bra översikt på hela sin ekonomi samtidigt som man får massor av bra tips för en ekonomiskt smart livsstil.

Uppdraget

Som ny app inom ekonomi och sparande vill uppstickaren Hello Penny förmedla en känsla av enkelhet och lekfullhet. Sparmakarna som står bakom appen ville ta fram em riktning för design och ny logotyp, kreativ UX copy för både app och hemsida, som speglar deras pålästa men tillbakalutade sätt att prata om ekonomi i övriga kanaler.

Leverans

Jag tog fram en logo som anspelar på leksaken slinky som staplar sig upp och ner som en trave mynt. När Hello Penny börjar skapa innehåll kan denna visuella idé vidareutvecklas och slinkyn kan illustreras som signatur för Hello Penny.

Innan vi kom fram till en vinnare så gjorde jag såklart några iterationer som kunden fick känna på. Här är ett urval!
Hello Penny ad
Hello Penny ad